Wednesday, October 14, 2009

PERIHAL EXAM DAN WASIAT-WASIAT BAHARU

ASSALAMUALAIKUM..............


Alhamdulillah, diruang mase yang sedikit nie, lagi stengah jam sebelum maghrib, ade beberape perkara yang aku nak khabarkan, rasenye dah ramai yang tau kot termasukla kawan2 aku yang blaja luar dari MSU nie(macam la besar sangat). esok 15/10/2009, aku akan start ambik exam A2.

Mula ngan math paper1 pastu akhirnye bio paper5 17/11/2009. sume skali ade 10 paper dalam mase sbulan. agak free jugak la tapi still terkapai-kapai nak study. banyak yang belum cover. apatah lagi past year yang masih banyak yang putih mulus umpama kapas belum ternoda dek dakwat2 pen. tapi insyaallah akan ku harungi jua..... (yaaa...jiwang sekali....)

So, aku amat2 berharap agar korang doa2 kan aku supaya dapat result baik dan dapat fly Manipal tahun depan dan dapat jadi doktor yang baik. dan kepada kawan2 aku kat MSU nie, mari ita same2 struggle untuk exam kali nie. kalu korang nampak aku main2, orang tegur la sket. aku nie kalu main kadang2 memang tak ingat akhirat.

Berkenaan ngan wasiat baharu tu, bukan ape, cume wasiat kepada diri aku sendiri dan korang sume supaya sentiasa redha dengan segala takdir Allah. dan ingat hanya pada-Nya tempat bergantung. so, kalu ade masalah, mintakla jalan penyelesaian dari pada-Nya. dan sentiasa bertaqwa dan bertawakkal lah kepada Allah, kerana sesungguhnya...
'Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya'


lagi satu, aku ingat lagi aku ade hutang duit pizza RM17 ringgit ngan khai dan duit air botol RM2.40 ngan hafifi. so bila aku cuti bulan 11 nie pandai2 korang jadi ceti sambilan ek.... duit paper repeat AS tu pun belum bayar lagi. tapi sbb madam buat senyap je so aku pun layan je la. untung2 tak payah bayar....heheheeee..

Dan sesaper yang aku ade terhutang(macam mane boleh ter..???.), termarah, termakan(kompem memang banyak), tersilap dan terkasar bahasa tu..harap2 korang maafkan je la ek. aku nie pun manusia biasa..banyak buat kesalahan...aku tak nafikan............

so, all the best for you all hopefully sume hajat korang tercapai dan hopefully sume hajat2 aku pun tercapai.......insyaallah....

WASSALAM.........................


(p.s- aku beli ikan baru.............)












No comments:

Post a Comment