Sunday, July 19, 2009

MARWA AL-SHERBINY, KISAH DUKA UMAT


Sesaper tahu pasal marwa al-sherbiny angkat tangan.............................

(o,0 ) ( O,0)
aik, takkan takder sorang pun tahu????????????
macam nie ke mngaku islam?



Marwa, contoh muslimah sejati yang teguh menegak perintah Allah hingga kehujung nyawanya,
anak jati mesir yang pintar, berjaya, punya ijazah dalam bidang farmasi dariUniversity Alexandria, tapi masih kekal dengan imej bertudung. Pada 2005, beliau mengikut suaminya Elwi Ali-Okaz, berpindah ke German kerana terlibat dalam satu penyelidikan di Max Planck Institude for Molecular Cell Biology and Genetics.

Bermula pada suatu petang sedang Marwa dan anaknya yang berumur 3 tahun pergi ke sebuah taman permainan, mereka telah dihalau oleh seorang lelaki, semata-mata kerana anaknya bermain di sebuah buaian yang ingin digunakan oleh anak saudara lelaki tersebut. Tak cukup dengan itu, Marwa dilempar dengan kata-kata kesat seperti islamist dan terrorist. Marwa kemudiannya membawa kes ini ke mahkamah dan lelaki tadi didenda sebanyak 700 euro dan lelaki ini kemudiannya membawa kes ni ke mahkamah rayuan.

Sedang Marwa berjalan ke kandang saksi, lelaki binatang ini terus menikam Marwa sebanyak 3 kali, sebelum suaminya cuba menyelamatkannya dan akhirnya ditembak oleh seorang polis yang berada dikawasan mahkamah yang menyangka bahawa suaminya merupakan penyerang tersebut. Suaminya koma setelah ditikam di paru-paru oleh lelaki itu . Dan semua kejadian ini disaksikan oleh anaknya yang berusia 3 tahun yang belum mengerti apa-apa. Marwa mati di tempat kejadian dengan 18 tikaman.

Marwa, kisah tragis seorang muslimat sejati yang mati kerana mempertahankan agamanya.
agaknya berapa orang diantara kita yang sanggup menerima takdir yang sama seperti Marwa??


(0,O) ( O,0)
masih belum ada yang mengangkat tangan...............................

AL-FATIHAH.......

ASSALAMUALAIKUM

No comments:

Post a Comment