Sunday, August 23, 2009

PERUTUSAN SEMPENA RAMADHAN AL-MUBARAK

Perutusan rasmi Al-Amir Bugisi Daeng Azam ibni Azman Al-Adil wal Hikmah insyaallah. Amir segala negeri2 Bugis dan jajahan takluk baginda. Amir adil lagi hensem.....

ASSALAMUALAIKUM..................

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Allah s.w.t kerana dengan limpah kurnia dan rahmatnya kita telah sekali lagi jemput menjadi tetamu Allah dalam bulan ramadhan yang penuh barakah ini. Di awalnya rahmat, pertengahannya pengampunan dan di akhirnya pembebasan dari api neraka. Di bulan ini diturunkan-Nya Al-Quran yang menjadi pedoman bagi umat manusia, dan dikurniakan kepada kita satu malam yang lebih baik dari seribu bulan.

Sesungguhnya inilah masanya bagi kita untuk memperkukuhkan taqwa, memperbanyakkan doa serta membaca dan menghayati Al-Quran. Jadikanlah bulan ini sebagai bulan pesta ibadah, bukan bulan pesta juadah. Jagalah lidahmu, matamu, nafsumu, dan anggotamu dari maksiat. Semoga Allah menerima dan melipatgandakan pahala bagi segala amalan kita.

Akhir kalam, marilah kita sama-sama berdoa dan berusaha agar ramadhan kali ini lebih baik dari ramadhan2 sebelumnya dan semoga kita dapat kembali menjadi tetamu Allah pada ramadhan2 berikutnya. Di kesempatan ini juga, hamba ingin memohon ampun atas segala kesilapan hamba.

WASSALAM........

No comments:

Post a Comment